Instagram влиза в играта с новия официален @design профил.
Профилът е нов и е напълно посветен на Дизайна с главно Д, в безкрайните му аспекти – като продукт, нови таланти и места за работа, но на първо място да покаже работата и зад кулисите на самия Instagram, съсредоточавайки се върху дизайнерския екип на най-използваната, влиятелна и популярна социална медия на планетата.
@design профила разказва за реалния свят и за аналоговия свят, разбира се през дигитална гледна точка: през окото – и камерата – на Instagram.
За да презентира тази нова стъпка, американският гигант, основан от Кевин Систром и Майк Кригер през 2010 и закупен от Марк Зукерберг 2 години по-късно, избира да го покаже на Design Week в Милано. Те организират пресконференция на затворени врати с Иън Спалтер, ръководител на отдел „Дизайн“ в Instagram, в компанията на италианския предприемач Мартина Мондадори, създателка на списанието Cabana, както и дизайнера от Сан Франциско – Ивс Бехар.
За този дебют Instagram избират изключително място в Милано, а именно Palazzo Crespi – патрицианска резиденция от 17 век, преструктурирана от архитекта Пиеро Порталупи в края на 20-те години на миналия век. Това бе направено с щипка ирония, тъй като мястото е частна резиденция и снимането там не е позволено.
В деня на дебюта на @design от Elle Decor успяват да проведат разговор с Иън Спалтер, който ще ви покажем по-долу.
Малко е иронично, че е ден на Instagram, но навсякъде пише, че не е позволено да се снима.
Страхотна ирония, нали? Все още става въпрос да изживеем мига, нали? Да бъдем в настоящето, а не просто да използваме камера.
Вие сте на Design Week в Милано, за да стартирате профила @design.
Дойдохме тук миналата година и бяхме изумени от креативността и енергията, които могат да се видят. Не мога да се сетя за други примери в света, където да се случва подобно нещо. Доста уникално е, затова си помислихме: какво можем да направим тук? Като Instagram, ние сме тук, хората използват приложението, дизайн общността е доста следвана в Instagram, затова, ако трябва да допринесем с нещо, то какво ли би било най-добро? В същото време, в което се чудехме как, като дизайнерски екип ние можем да разкажем повече и да отпразнуваме работата си като екип, от какво се вдъхновяваме, както и как работим. И така тези 2 неща някак се събраха и ние пожелахме да създадем този @design профил, който да показва страхотни дизайни, както и да отразява какво се случва в дизайнерската общност, както и да показва на хората как работим като дизайнери, защото знаете, има много различни типове дизайн.
Мисля, че трябва да направя стъпка назад. Вие сте ръководител на отдел „Дизайн“, какво означава това? Какво прави дизайнерския екип в Instagram?
Имате предвид каква ми е работата? Ок. Когато си говорим за създаването на продукта Instagram, има различни роли, имаме инженери програмисти, продуктови мениджъри, които правят всичко от стратегия до управление на нещата по проектите и работа с инженерите, има и дизайнери.
Дизайнерите обикновено започват с разбиране на добре дефиниран проблем и стратегията, с която върви с него, а след това преминаваме към намиране на решение, и илюстрираме какви могат да бъдат тези решения. В самия дизайнерски екип имаме различни роли – от хора, които говорят с потребителите относно проблеми, които трябва да разрешим, а към момента не сме, или проблеми, за които можем да измислим по-добро решение, а след това тези хора представят информация, която да използваме за проектиране на решения.
Имаме стратези за съдържанието, които основно се занимават с езици и думи, как описваме опциите, как помагаме на хората да разберат кое как се използва по правилен начин, хора, които мислят само за начина на изразяване.
Освен това работим доста с разширената реалност, затова имаме хора, които работят с 3D и въздействащи графики, имаме и хора, които проектират продуктите и правят дизайн на потребителския интерфейс.
И колко хора работят в Instagram като цяло?
Седемстотин човека, като сто от тях са само в моя екип, но с времето ставаме все повече. Всички тези хора работят за направата на по-добър продукт, създават нови опции и подобряват вече съществуващите.
Instagram си има собствен официален @Instagram профил. Сега има такъв за @design, съсредоточен в специфично съдържание. Планирате ли @food или @fashion или за други специфични теми?
Ах, ние току-що започнахме @design, а това е проект, с който се занимава екипът по дизайн. Затова и той е по-фокусиран върху това, какво се случва в екипа по дизайн.
Значи това е по-скоро зад кулисите на твоя екип?
Някои части ще бъдат за нас, други части ще са за хора от общността на дизайна. Ако влезете в профила ще видите работните места на хората, дизайнерите... избираме и акцентираме върху някои хора, някои правят типографии, някои... Ще търсим дизайна във всичко.
Определили ли сте специфично темпо, с което да пускате публикациите?
Това е добър въпрос. Всъщност все още не сме го решили. Това е точно като началната точка. Мисля, че това ще стане ясно с течение на времето, както какво съдържание резонира с потребителя, както и с какво можем да допринесем, тъй като има и други списания и акаунти в Instagram, затова трябва да разберем какво ще е уникално от наша страна.
Както и да сте внимателни да не засенчите другите!
Те са доста преди нас! Трябва да си заслужим всичко както всички останали.
Правилото да бъдеш готин в Instagram! Изглежда, за да си готин, не трябва да следваш никой друг. Както и Instagram безпокойството: изглежда хората се страхуват да рискуват да не получат харесвания, затова предпочитат да качват снимки в сторитата си.
Еххе, всъщност може да видите, че следваме хора, които представяме. Искате ли да ви последваме? Може би трябва да опитаме да имаме много последователи и да не следваме никой, ще бъде готино. В Instagram сторита никой не може да види колко хора са гледали или са харесали, освен човекът, на когото е профила. Има различни правила и няма такова напрежение като при постовете. Така не трябва човек да се тревожи колко харесвания ще получи на стори.
Някакви други характеристики и планове за @design?
Ще бъде „управляван“ от различни хора и гости през цялото време.
Instagram е най-голямото приложение за комуникация в момента. Знаете ли това?
Докато е полезен!
Текст: Elle Decor