Какво представлява новият @design профил в Инстаграм

Какво представлява новият @design профил в Инстаграм

Instagram влиза в играта с новия официален @design профил.

Профилът е нов и е напълно посветен на Дизайна с главно Д, в безкрайните му аспекти – като продукт, нови таланти и места за работа, но на първо място да покаже работата и зад кулисите на самия Instagram, съсредоточавайки се върху дизайнерския екип на най-използваната, влиятелна и популярна социална медия на планетата.

@design профила разказва за реалния свят и за аналоговия свят, разбира се през дигитална гледна точка: през окото – и камерата – на Instagram.

За да презентира тази нова стъпка, американският гигант, основан от Кевин Систром и Майк Кригер през 2010 и закупен от Марк Зукерберг 2 години по-късно, избира да го покаже на Design Week в Милано. Те организират пресконференция на затворени врати с Иън Спалтер, ръководител на отдел „Дизайн“ в Instagram, в компанията на италианския предприемач Мартина Мондадори, създателка на списанието Cabana, както и дизайнера от Сан Франциско – Ивс Бехар.

За този дебют Instagram избират изключително място в Милано, а именно Palazzo Crespi – патрицианска резиденция от 17 век, преструктурирана от архитекта Пиеро Порталупи в края на 20-те години на миналия век. Това бе направено с щипка ирония, тъй като мястото е частна резиденция и снимането там не е позволено.

В деня на дебюта на @design от Elle Decor успяват да проведат разговор с Иън Спалтер, който ще ви покажем по-долу.

Малко е иронично, че е ден на Instagram, но навсякъде пише, че не е позволено да се снима.

Страхотна ирония, нали? Все още става въпрос да изживеем мига, нали? Да бъдем в настоящето, а не просто да използваме камера.

Вие сте на Design Week в Милано, за да стартирате профила @design.

Дойдохме тук миналата година и бяхме изумени от креативността и енергията, които могат да се видят. Не мога да се сетя за други примери в света, където да се случва подобно нещо. Доста уникално е, затова си помислихме: какво можем да направим тук? Като Instagram, ние сме тук, хората използват приложението, дизайн общността е доста следвана в Instagram, затова, ако трябва да допринесем с нещо, то какво ли би било най-добро? В същото време, в което се чудехме как, като дизайнерски екип ние можем да разкажем повече и да отпразнуваме работата си като екип, от какво се вдъхновяваме, както и как работим. И така тези 2 неща някак се събраха и ние пожелахме да създадем този @design профил, който да показва страхотни дизайни, както и да отразява какво се случва в дизайнерската общност, както и да показва на хората как работим като дизайнери, защото знаете, има много различни типове дизайн.

View this post on Instagram

For the art director @benjaminbuddy, design is about creating an emotional connection. “It's the tool we use to bridge the gap between the form and idea,” he said. To inspire him as he designs for @instagram, his workspace includes memories of things he's collected and experienced over the years. “My desk is a much cleaner and minimal version of myself,” he said. “I have a rock trophy, a couple of plants, a small metal llama and a wood statue of a frog.” And, in this photo, a kit that Ben created to welcome new members to the design team. “It's all the beautiful and weird things I love.” ????: @benjaminbuddy For the launch of @design, we asked six designers we admire to share their #deskview and their design philosophies. #fromwhereiwork . . . #onmydesk #bts

A post shared by @design (@design) on

Мисля, че трябва да направя стъпка назад. Вие сте ръководител на отдел „Дизайн“, какво означава това? Какво прави дизайнерския екип в Instagram?

Имате предвид каква ми е работата? Ок. Когато си говорим за създаването на продукта Instagram, има различни роли, имаме инженери програмисти, продуктови мениджъри, които правят всичко от стратегия до управление на нещата по проектите и работа с инженерите, има и дизайнери.

Дизайнерите обикновено започват с разбиране на добре дефиниран проблем и стратегията, с която върви с него, а след това преминаваме към намиране на решение, и илюстрираме какви могат да бъдат тези решения. В самия дизайнерски екип имаме различни роли – от хора, които говорят с потребителите относно проблеми, които трябва да разрешим, а към момента не сме, или проблеми, за които можем да измислим по-добро решение, а след това тези хора представят информация, която да използваме за проектиране на решения.

Имаме стратези за съдържанието, които основно се занимават с езици и думи, как описваме опциите, как помагаме на хората да разберат кое как се използва по правилен начин, хора, които мислят само за начина на изразяване.

Освен това работим доста с разширената реалност, затова имаме хора, които работят с 3D и въздействащи графики, имаме и хора, които проектират продуктите и правят дизайн на потребителския интерфейс.

И колко хора работят в Instagram като цяло?

Седемстотин човека, като сто от тях са само в моя екип, но с времето ставаме все повече. Всички тези хора работят за направата на по-добър продукт, създават нови опции и подобряват вече съществуващите.

Instagram си има собствен официален @Instagram профил. Сега има такъв за @design, съсредоточен в специфично съдържание. Планирате ли @food или @fashion или за други специфични теми?

Ах, ние току-що започнахме @design, а това е проект, с който се занимава екипът по дизайн. Затова и той е по-фокусиран върху това, какво се случва в екипа по дизайн.

View this post on Instagram

This was a temporary workspace for the designer and artist @camillewalala, who set up her sketchbook next to a pancake breakfast while on holiday on the southern coast of Sri Lanka. It's not so different from her desk at home in London: It's bold and bright, and covered with stationary, collages and good pencils. And her London workspace also includes something delicious. Well, sort of: “A fake ice cream sundae that I brought back from Japan,” Camille said, describing the most unusual thing on her desk. “The kind used to show what a restaurant has on its menu.” ????: @camillewalala For the launch of @design, we asked six designers we admire to share their #deskview and their design philosophies. #fromwhereiwork . . . #deskbreakfast #onmydesk #desksetup

A post shared by @design (@design) on

Значи това е по-скоро зад кулисите на твоя екип?

Някои части ще бъдат за нас, други части ще са за хора от общността на дизайна. Ако влезете в профила ще видите работните места на хората, дизайнерите... избираме и акцентираме върху някои хора, някои правят типографии, някои... Ще търсим дизайна във всичко.

Определили ли сте специфично темпо, с което да пускате публикациите?

Това е добър въпрос. Всъщност все още не сме го решили. Това е точно като началната точка. Мисля, че това ще стане ясно с течение на времето, както какво съдържание резонира с потребителя, както и с какво можем да допринесем, тъй като има и други списания и акаунти в Instagram, затова трябва да разберем какво ще е уникално от наша страна.

Както и да сте внимателни да не засенчите другите!

Те са доста преди нас! Трябва да си заслужим всичко както всички останали.

Правилото да бъдеш готин в Instagram! Изглежда, за да си готин, не трябва да следваш никой друг. Както и Instagram безпокойството: изглежда хората се страхуват да рискуват да не получат харесвания, затова предпочитат да качват снимки в сторитата си.

Еххе, всъщност може да видите, че следваме хора, които представяме. Искате ли да ви последваме? Може би трябва да опитаме да имаме много последователи и да не следваме никой, ще бъде готино. В Instagram сторита никой не може да види колко хора са гледали или са харесали, освен човекът, на когото е профила. Има различни правила и няма такова напрежение като при постовете. Така не трябва човек да се тревожи колко харесвания ще получи на стори.

Някакви други характеристики и планове за @design?

Ще бъде „управляван“ от различни хора и гости през цялото време.

Instagram е най-голямото приложение за комуникация в момента. Знаете ли това?

Докато е полезен!

Текст: Elle Decor

0 Коментар

Login with