Микс от винтидж находки и специален дизайн за резиденция в Сан Франциско

Микс от винтидж находки и специален дизайн за резиденция в Сан Франциско

Архитектът от Лос Анджелис Джейми Буш преустройва тази къща в Сан Франциско с еклектичен набор от мебели и предмети, за да изглежда като колекция, натрупана с течение на времето.

всекидневна

Буш проектира интериора за къщата в калифорнийския град Noe Valley. Клиентът, технологичен предприемач, закупува имота, докато е в процес на изграждане, и моли архитекта да го направи така, че да се чувства като у дома и да е стилно, но не и "прекалено изпипано".

В отговор на това Буш решава да обзаведе четириетажната резиденция с еклектичен микс от произведения на изкуството и мебели, които да са сякаш са събирани от доста дълго време.

кухня

„Клиентът беше много чувствителен към темата за превръщане на жилището в „прекалено изпипано“ и перфектно, сякаш е наел дизайнер, и така решихме да закупим всичко от скъп шоурум“, споделя Буш. „Искаше да изглежда сякаш той го е направил сам.“

„В крайна сметка той искаше усещане за това, че води организиран и колективен живот, както и елементи от обзавеждането, които имат история за разказване“, казва той.

Студиото на Буш проектира разнообразие от мебели за резиденцията, включително тъмната дървена маса за трапезарията, висящата лампа в кухнята, два килима и произведения на изкуството.

Тези и други съвременни дизайни след това са съчетани с винтидж предмети. Определени творби умишлено имат контрастни характеристики: мат и гланц, дърво и стъкло, тъмно и светло. Формите на произведенията на изкуството и мебелите варират от геометрични до такива с неопределена естествена форма.

„Докато препроектирахме архитектурата, заедно с това променихме и интериора с еклектичен микс от винтидж находки с история и патина, съчетан с елементи от съвременни дизайн, модерно изкуство, и в същото време проектирахме изцяло персонализирани за къщата елементи.“

„Мисля, че „ключовия подтик“ на проекта като цяло бе да създам език на контрасти из цялата къща“, допълва Буш.

стълбище

Клиентът също има голям интерес към дизайна. Затова за всяко произведение на изкуството или мебел, с които се сдобива студиото, екипът купува и книга за артиста или дизайнера, който ги е създал, за да може клиентът да знае повече за тях.

Обновяването на Буш има за цел да отстрани редица проблеми със съществуващия дизайн на имота, особено детайли, които "не са добре подбрани или изпълнени". Промените включват пренареждане на помещенията в по-отворено разположение.

баня

Кухнята, всекидневната и трапезарията образуват едно пространство, което минава през цялата дължина на входното ниво – до което се стига чрез няколко стъпала от улицата.

Въпреки че е отворен план, всяко от трите пространства е завършено по различен начин. Трапезарията разполага с боядисани в розово стени и направената от Буш неправилно оформена маса, докато мраморен плот, светли шкафове и бели плочки украсяват кухнята, заедно с интересните висящи полилеи, направени от архитекта.

Издадено жълто произведение на изкуството осветява всекидневната, допълвайки тоновете на тъмно кафявия кожен диван, дървена маса и розови столове, както и стоманени и бели шкафове. Бледите завеси падат пред плъзгащите се стъклени врати, които водят към вътрешен двор, обърнат към задната градина, която също е оформена като част от проекта.

Буш избира по-тъмна боя за стените, които ограждат всяка страна на направеното от черна стомана и изглеждащо като абанос дъбово стълбище, което свързва четирите етажа на жилището.

Подобен „затъмнен“ декор има в кино помещението в сутерена, докато за голямата спалня на втория етаж е избрана приглушена палитра. На този етаж са разрушени стените, за да се създаде офис, отворен към стълбището.

Две от баните са реконструирани с декоративни стенописи: едната е украсена с мрамор, сини и златисти повтарящи се елементи, докато другата е с градиент от розово до синьо.

На последния етаж голям диван осигурява уютно място, на което през голямо остъкление да се наслади човек на гледката от Сан Франциско. Плъзгащи се стъклени врати водят към градина на покрива – една от серията градини, които Буш добавя, за да се възползва максимално от формата на къщата.

„Може би най-предизвикателният аспект беше добавянето на зелените площи на покрива на къща, за която не са оригинално проектирани“, казва Буш.

„Наехме инженер и ландшафтна фирма да работят с нас по създаването на система, която да се запази с течение на времето и да процъфти в този специфичен климат, който се сменя драматично от много топло на много студено в рамките на няколко часа.“

 

Снимки и текст: Dezeen

0 Коментар

Login with