Елипсовидни тавански прозорци са акцента на Oculi House

Елипсовидни тавански прозорци са акцента на Oculi House

Два елипсовидни прозореца пробиват издълбания измазан в бяло таван над всекидневната в това жилище, направено от кафяв камък, намиращо се в Ню Йорк и ремонтирано от местната фирма O'Neill Rose Architects.

За Oculi House бруклинското студио се концентрира върху внасянето на светлина на последния етаж, който преди това е бил много затъмнен.

Скулптурните овални отвори допълват светлината, която се процежда през серията вътрешни стени от стъкло и врати и остъклените прозорци, които покриват задната фасада.

Обикновено в прилежащите структури на градските къщи, стаи, които не изискват почти никаква светлина, като бани и килери, се поставят в центъра и нямат никаква връзка с външната страна на сградата. Но O' Neill Rose променят това като приоритизират визуалния елемент на пространството.

„Използвахме светлината, гледката, материалите и секциите, за да свържем външното с вътрешното и да създадем изживяване“, казват от O' Neill Rose Architects.

За да създадат тази визия, архитектите изследват и експериментират както с дигитални, така и с ръчни процеси, за да проектират функции, които променят начина, по който обитателите взаимодействат с пространството. Двойката декоративни прозорци и акцентната стена направена от каменни плочи в кухнята са сред тези определящи елементи.

„Резултатът от нашето проучване е архитектура, която вдъхновява живущите да проучат и да изразят как съжителстват един с друг в по-голям аспект от живота им, и да създадат по-богато и по-значимо място, където да живеят, да работят и да се забавляват“, споделят от студиото.

За прозорците на тавана са проектирани пълни сечения на неправилните елипси, използвайки система за 3D моделиране, която след това занаятчиите следват, за да създадат физическата рамка. „Скулптурните празнини“ са приложени на тавана с помощта на „остарели“ методи за измазване.

„С този ни подход, проектът беше ускорен от идеите за дневната светлина, визуалната връзка и пресечната точка между дигиталния и ръчния процес“, добавят от студиото.

В кухнята може да се види долен ред черни шкафове, над които има 3.6 метра стена, състояща се от 12 индивидуални плочи от камък Panozzo. След като използва 3D изображения, за да подравни и завърти правоъгълните парчета, O'Neill Rose след това работят заедно със занаятчиите в каменния двор, за да изрежат ръчно всяка плоча, която е част от "картината, направена от камък".

Други видни детайли на дизайна са бледите подове от твърда дървесина, които са разположени по целия интериор, стъклените стени и вратите с черни рамки, както и стената от отделно отварящи се прозорци, които покриват задната част на къщата.

 

Снимки: Майкъл Моран
Текст: Dezeen

0 Коментар

Login with