Разнообразие от цветове създава атмосфера в апартамент в Париж

Разнообразие от цветове създава атмосфера в апартамент в Париж

Френската архитектка Софи Дрис комбинира два апартамента в Париж от средата на 19-ти век с дизайн, който обединява уличното изкуство и цветовото блокиране.

Преди това са били два самостоятелни апартаменти, построени по време на голямата реконструкция на Париж по времето на Хаусман. Ремонтът ги събира в една голяма 100 кв.м. резиденция за четиричленно семейство.

Дрис създава ново оформление на имота, като в центъра на етажа се намира входното фоайе, коридора и кухнята. Където е възможно са направени врати и пространствата са опростени, за да направят жилището да изглежда по-обширно.

„Трябваше да уважим духа на Хаусман за корнизите, камината и паркета, но със съвременен нов план“, обяснява архитектката.

„Хаусманският стил беше усъвършенстван и подреден така, че да се въведат минимални линии, които са по-подходящи за модерно семейство.“

За различните стаи са избрани различни цветови палитри, създаващи поразителни контрасти с детайлите от миналия период, които са боядисани в просто бяло.

В някои области наличието на цветове е осигурено от различен текстил, като завеси и килими, докато в някои стаи има стени с акцентни цветове. Но във всеки от случаите цветовете са избрани така, че да съответстват на произведенията на изкуството, които са показани в съответното пространство.

Клиентите са колекционери на изкуството, с особен интерес към уличното изкуство, така че произведения подобни на Banksy, Invader и JonOne, са поставени навсякъде.

„Клиентите наистина харесват различните цветове, затова имахме възможността да се възползваме от това“, казва Дрис. „Решихме да има акцентни стени в различни цветове според произведенията на изкуството, които се намират във всяка различна стая.“

Кухнята се отличава със смела употреба на цветово блокиране. Тъмно сивите шкафове се открояват на фона на мек червен гръб на кухнята, а цвета продължава по стените, пода, тавана и работните плотове.

От другата страна на пространството, под акварел на венецианския художник Джулия Андреани, са разположени проектирана по поръчка банкетни столове, които са наредени около осмоъгълна маса, която Шарлот Периан създава за Les Arcs.

кухня

Сводестият вход създава геометричен детайл, който е огледално пресъздаден във формата на лакирана в сиво табуретка, проектирана от Филип Старк.

„Наистина искахме да смесим винтидж елементи от 50-те до 90-те, заедно със съвременни мебели, като диваните с банкетно разположение“, обяснява Дрис.

„Както и архитектурата в старата сграда, така и мебелите трябва да се използват от съвременно семейство, така че трябва да бъдат функционални", продължи тя. „Това не е музей“.

В новите всекидневна и трапезария с отворен план стените са оставени бели, за да може паркетът да се откроява, но някои от елементите са избрани в нюанси на жълто, червено и златисто.

Класиките от средния век - като мраморна маса Tulip Table на Eero Saarinen и комплект столове на Hans J Wegner - са придружени от цветни ленени завеси, сламено жълти инкрустирани масички за кафе и две вази, издържани в лилави нюанси.

Главната спалня включва стена в синьо-зелен цвят, която е в хармония с друга картина на Андреани. Други елементи на стаята включват ръчно рисувана преграда от художника Франсоа Маскарело и скулптурни нощни шкафчета от бетон.

Има две детски стаи, за които Драйс избира наситен нюанс на жълтото. Тук е включено обзавеждане от дърво, включително винтидж бюро и малък ратанов фотьойл.

 

Текст и снимки: Dezeen

0 Коментар

Login with