Vine Architecture Studio използва редица топли и естествени материали, за да издигне жилищните части и разширението на тази къща от Викторианската ера, намираща се в Южен Лондон, която преди това е била къща за коли.
Разположена в района на Камбъруел, с някогашният ѝ „необичан, но с чар“ интериор, Love Walk е обновена от Vine Architecture Studio за настаняването на младо четиричленно семейство.
Първоначално сградата е построена като къща за коли в края на 19-ти век, служеща като място за съхранение на конски каруци и друго конно оборудване.
Тя е преустроена за жилищно ползване през 90-те години на миналия век, но оттогава до голяма степен остава недокосната.
„Преобразуването на вече съществуващи пространства често ни поставя пред много предизвикателства, но има и много предимства, като например намаляване на строителния материал вплетен в самото място и възстановяването на изгубената душа на сградата“, обясняват от студиото.
„Този вид на архитектурно наслояване изисква внимателно идентифициране на достойнствата на вече съществуващото, за да се получи успешно събиране на старото и новото.“
Запазвайки шепата странни оригинални характеристики, като тъмносините врати за конюшня на външната фасада на сградата, студиото превръща приземния етаж в жилищна площ с отворен план.
Тук стените са били измазани с гипс - сулфатен минерал, който обикновено се използва за изработване на лейкопласт или тебешир - оставяйки след себе си тъмен розов оттенък. Поставени са също дъбови подове с шарка на рибена кост.
Едната страна на стаята разполага с маса за хранене от средата на века, където обитателите могат да се насладят на вечерята си, а другата разполага с няколко старинни дивани.
Различните цветни елементи разпръснати в стаята са осигурени от направени от местни майстори възглавници и килими, които трябва да пресъздадат платовете, които студиото е харесало по време на пътуване до пазарите в Танжер, Мароко.
Чувство за разделение бива създадено чрез ново стълбище, което е проектирано да изглежда сякаш е на две половини.
Докато стъпалата и площадката на долната половина имат същия модел рибена кост като пода, стъпалата на горната половина са направени от бяла стомана и са свързани с тавана чрез тънки стълбове.
В непосредствена близост до трапезарията се намира кухнята, която е завършена с облицовани шкафове от бреза, бетонни плотове и графичен син гръб, който е като комплимент към цвета на вратите отвън.
Тук студиото разпростира етажния план добавяйки неизползван досега ъгъл от вече съществуващ вътрешен двор, оформяйки изпълнена със светлина стая-градина, обградена от големи остъклени панели. Теракотените плочки са наредени отвън навътре.
Топлата цветова палитра на материалите е продължена и на горния етаж, където душ кабината на банята е облицована в прасковени енкаустични плочки. Горната част на душа и кранчето на мивката са изработени от мед.
„Основният цвят [на плочките] и матовото покритие се съчетават добре в откритите повърхности с естествена текстура, които са навсякъде из интериора“, добавят от студиото.
Снимки: Николас Уорелай
Текст: Dezeen