Нюйоркското студио Stadt Architecture реновира този апартамент в Ню Йорк, боядисан в зелено и златисто за канадска двойка.
Ситуиран в квартала Челси, 51. кв. следвоенен апартамент принадлежи на клиенти, които са прекарали голяма част от живота си във Ванкувър. Проектът е наречен Chelsea Pied-à-Terre на френската фраза, използваща се да опише бягството на собственика от малкия град, в който е прекарал живота си. Pied-à-terre се превежда като "да стъпиш на земята".
Stadt Architecture използва за стената зад леглото персонализиран ръчно нарисуван стенопис от Calico Wallpaper, в отговор на краткото изказване от страна на клиента "да донесет част от буйния природен пейзаж от югозападна Канада, за да смекчат бетонния пейзаж от центъра на Манхатън".
Подражавайки на нюансите от снимка на гъста дървесина от ванкувърския Станли парк - голям обществен парк в близост до центъра на града - той се отличава със зелен фон, покрит с големи струйки, направени със златиста боя.
"Не бихме могли буквално да сложим зелена жива стена в жилищните помещения", казват от Stadt Architecture. "Обаче преосмислихме "пейзажа" като обикновен ръчно боядисана стена."
"Използвайки снимката на ванкувърския Станли парк, показваща златното слънце да минава над буен вечнозелен пейзаж, разработихме покритието за стената, в отговор на тази снимка - покрито със златисти листа поле, което се смесва с поредица от богати, наситени зелени тонове.", продължават от студиото.
Stadt Architecture разширява златната боя по тавана на спалнята, за да образува балдахин над леглото - ефект, който го прави да изглежда така сякаш е направен от 4 плаката. Студиото споделя, че използва за отправна точка Great Bed of Ware на Hans Vredeman de Vries - декоративно дървено легло от 16-ти век, което се намира в колекцията на лондонския музей "Виктория и Албърт".
"Използвайки този пример като прецедент, нашето покритие за стената е аналогично на използването на тапицерия от балдахин и ръчно издълбани декорации,", казват от фирмата.
"В нашия дизайн златно-зеленото създава светещ балдахин над леглото, докато зеленото поле стои на стената зад леглото."
Допълвайки земните тонове на стенописа, голямото легло е облицовано с тъмни дървени рамки, а златните свещи от двете страни са добро допълнение. Оставащите стени са боядисани в бял цвят.
Стенописът формира и останалата част от апартамента. Двойката плъзгащи се стъклени врати пред спалнята са предназначени да са постоянно отворени, за да може да се вижда в спалнята от всекидневната. А когато са затворени прозрачното стъкло позволява на светлината да премине в стаята.
Дъбова подова настилка е използвана по протежението от спалнята към салона, а придружаващите стени са боядисани в ярко бяло. Тоновете от големите картини са избрани и за мебелите, включвайки тъмно зелен диван, зелена стъклена маса и дървен стол, облицован с кожа.
Други детайли включват жълта възглавница, която сякаш добавя докосване на залеза, както и и набор от шест снимки, изобразяващи пейзажи, монтирани на стената зад дивана.
В ъгъла на салона пред главния вход е поставена кръгла трапезарна маса с два стола.
С лице към входната врата е кухнята. Студиото успява да преконфигурира пространството по време на обновяването на апартамента, за да се възползва максимално от естествената светлина от прозорците в салона.
Преобладаващите бели покрития вече украсяват кухнята, включително шкафовете, мраморните плотове и теракота. Дървените рафтове, вградени в малките хранилища и металните кранове, осигуряват по-тъмен контраст.
Подобна изчистена палитра, както и теракотения под може да се наблюдават и в банята, която е към спалнята.
Челси е исторически квартал в западната част на Манхатън, който е популярен и ценен като място за живеене през последните години - отчасти поради отварянето на High Line Park през 2009 г.
Информация: Dezeen
Снимки: Дейвид Мичел